Rate this post

כמובן שהשאיפה של כל בעל משרד הוא להפוך אותו לבית שני או לכל הפחות למקום עם אווירה נעימה ומפנקת. אולם למרות כל זאת חשוב להבין כי מקום העבודה שמהווה המשרד כשמו כן הוא, איננו משמש כביתנו ועל כן יש להתאים את רכיבי החלל השונים לאותם הסטנדרטים המחייבים שנהוגים במוסדות ציבוריים. זאת בהתייחס לחומרי גלם עמידים נגד השחתה אפשרית לרבות חומרים עם תקן כיבוי אש. עיצוב משרדים לדוגמא על ידי הוספה של שטיח קיר וודא יעניק תחושה טובה בחלל אולם הוא חייב להיות בעל תו תקן אש.

אנשים במשרד

 

בחירת התאורה למשרד

עיצוב משרדים מתייחס גם לבחירת ותכנון התאורה במקום. בחללים ציבוריים גדולים ישנו צורך לעשות שימוש בתאורה חסכונית כמו למשל פלורסנט או לד. מעבר לכך התאורה משמשת לצרכי עבודה ועל כן עליה להיות שוטפת ולאפשר לחלל עצמו להיות מואר בצורה אחידה ונעימה למראה ולעבודה. מעבר לתאורה השוטפת כדאי מאד גם לשלב תאורה דקורטיבית שיכולה להיות נסתרת כמו למשל ספוטים בתקרה לתאורה נקודתית של כמה חפצי אומנות, תאורה שקועה בקיר או אהיל שמשתלשל מן התקרה אל פינת ישיבה או עציץ לנוי.

תכנון פונקציונאלי בהתאם למטרות חלל העבודה

ישנו הבדל בין משרדים שמיועדים אך ורק לעובדים לבין כאלה המקבלים בדרך קבע לקוחות וספקים חיצוניים. על מנת לאפשר לעובדים לממש את מלוא הפוטנציאל שלהם במסגרת העבודה בכל חלל נתון חשוב גם להבחין בין האזורים השונים במשרד. ניתן להתפרע במסגרת עיצוב משרדים במיוחד במקרים בהם היעד של מקום העבודה איננו כולל קבלה של לקוחות וגופים חיצוניים. בכל אופן חשוב מאד להכיר תחילה את אותם העובדים במשרד, מהם דפוסי החשיבה וההתנהגות שלהם ומה הם נוטים לעשות בשעות הפנאי שלהם.

התאמת העיצוב להוואי ואופי החברה

באופן הזה ניתן יהיה להתאים לגמרי בין הוואי המקום לבין נטיות ליבם של העובדים מבלי ליצור עומס בסביבת העבודה שחייבת בכל מקרה להישאר מוקפדת ונוקשה. מומלץ לבחור גישה יותר מאופקת ורצינית בחדרי הישיבות ובחדר המנכ"ל. הכול חייב כמובן וכאמור להתאים לאופי של החברה ולמסר שברצונה לשדר לקהל לקוחותיה.